Keto dieet met de Ketobox!

De Ketobox

Val af met de ketogeen dieet

Ketogeen dieet

Waarom kiezen voor een Keto Box?

Verlies overtollig vet door een bewezen methode!
Minder hongergevoel!
Verbeterd het immuunsysteem!
Kom van je suikercravings af!
Verhoog je concentratievermogen!
Heerlijke en gemakkelijke recepten!

 Als je op zoek bent naar een manier om af te vallen kun je kiezen voor een keto dieet. Wat is een keto dieet (ook bekend als een ketose dieet) dan precies? Een ketogeen dieet is een zeer streng koolhydraatarm dieet. Je eet op een dag maar maximaal 50 gram aan koolhydraten. Dit is extreem weinig, vooral als je gewend bent om dagelijks koolhydraten te eten.

Wat gebeurt er met je lichaam?

Als je een keto dieet start zal je lichaam ketonen gaan aanmaken, het lichaam gaat dan in ketose. Ketonen zijn stoffen die de lever aanmaakt als je meer suikers nodig hebt maar ze niet hebt. Je hersenen zullen altijd vragen naar suiker om te kunnen functioneren. Als de suikers echter op zijn, komen de ketonen aan de beurt. Deze stof zet vetzuren dan om in energie zodat je lichaam kan functioneren. Dit betekent dat als je bijna geen koolhydraten meer binnen krijgt je meer vetten moet eten om energie te krijgen. Dat klinkt misschien raar, vet eten om af te vallen, maar zo gaat het wel.

Is het gezond?

Ieder dieet dat je volgt volg je om af te vallen. Hetzelfde gebeurt bij een keto dieet. Dit werkt echter alleen als je je aan het dieet houdt. Op korte termijn zal een ketose dieet geen gevolgen hebben op je gezondheid. Op lange termijn is er nog geen data bekend van wat het met je lichaam doet. Het nadeel van koolhydraatarm eten is dat je op de positieve kanten weg schuift van koolhydraten. Denk bijvoorbeeld aan vezels en vitamine B. Ook kunnen volkoren producten de kans op hart- en vaatziekten verlagen. Helaas zitten die ook vol met koolhydraten. Waar je wel op moet letten is dat je niet te veel verzadigde vetten binnen krijgt. Aangezien je dieet rust op voornamelijk vetten en eiwitten kan dit een probleem zijn. Als je te veel verzadigde vetten binnen krijgt kan je cholesterol te hoog worden. Kies daarom voor producten met onverzadigde vetten. Voor alle zekerheid kun je een ketogeen dieet beter volgen in samenwerking met een diëtist. Zo weet je zeker dat je alle nodige voedingsstoffen nog steeds binnen krijgt en of het voor jou mogelijk is.

Wat mag je nog wel eten?

Als je begint aan het ketogeen dieet moet je bijna alle koolhydraten laten staan. Zo kun je geen aardappelen of maïs meer eten omdat deze bomvol zitten met koolhydraten. Hetzelfde geldt voor fruit, bonen en rijst. Dit betekent niet dat je niks meer kan eten. Groene bladgroenten zitten vol met voedingsstoffen. Zo kun je ook nog steeds vlees eten. Let er dan wel op dat je niet bewerkt vlees neemt. Ook is er nog de optie voor een lekker stukje vis die je dan bakt in olijfolie. Want je hoeft niet bang te zijn voor vetten in een keto dieet. Vergeet niet dat je bij het ontbijt een lekker eitje kan eten in plaats van brood.